Järgmisel päeval, 23. juunil ärkasime
hetkeks selle peale, et meie naabrid-kajaklased ennast minema
asutasid ja asju pakkisid. Siis magasime edasi kuni une lõppemine
juba ennast tõsiselt tunda andis. Taas oli hommik väga ilus:
päikesepaisteline ja soe. Kuna oli juba Juhannus-nädalalõpu
viimane päev, asutasid laevade seltskonnad end koduteele ja see
andis tunda: iga natukese aja tagant möödus meie lahesopi eest mõni
suurem või väiksem laev suurema või väiksema rohkem või vähem
kolmanda päeva peomeeleolus seltskonnaga.
Siinkohal peab mainima mõne sõna
sellel Saimaareisil nähtud paatidest. Oli seal alles aluseid! Kohati
asjalikke paate, klantsitud ja puha, kohati aga päris päevinäinud
või siis väga omapärase kehaehitusega aluseid. Muidugi on see ju
üks järve värk puha. Suuri laineid ei ole ja ei tule, ning väikest
järvelainet talub ka mõnekümnesentimeetrise pardaga pargas. Samas
mõtlesin, et miks ka mitte. Järvele minu arvates sobibki selline
rohkem lõbusam ja lõdvem stiil. Merel selliseid aluseid küll
kauaks ei oleks.
Hommik oli niisiis taas üks neid
ilusaid, neid superilusaid. Päike paistis meie liivarandsesse
lahesoppi, oli soe ja vaikne ilm. Vaikus oli küll veidi
halvaendeline ses suhtes, et vastavalt ilmateatele ei olnud see mitte
vaikus enne tormi, vaid vaikus enne veel suuremat vaikust. Võtsime
siiski asja rahulikult. Midagi parata ikka ei saanud ja kuna päeva
suund ja eesmärk olid teda, siis kasvõi mootoriga, aga tagasi pidi
saama. Bensiini oli õnneks piisavalt. Kuna aga kiiret polnud, sai veidi
rannamõnusid maitstud. Lõpuks nägime ära ka ühe norppa. Oli
teine natuke kodukootud olekuga, aga siiski norppa mis norppa.
Norppa, kohalik, kodukootud |
Söögid-joogid-pakid-kakid nagu alati,
ja teele. Teadsime, et viibime ühes Suur-Saimaa kaunimas saarestikus
ja niisama lihtsalt ära minna polnud meil mingit kavatsust. Tahtsime
tingimata oma ilu poolest kuulsate Ruuhonsaartega lähemat tutvust
teha. Panime ennast kaardil paika ja navigeerisime end saarte
vahele. Saime kohe aru, et tegemist on tõesti kauni ja populaarse
kohaga. Viimasest andis märku suur paatide hulk, mis saarte randades
oli. Ilu on aga paraku siin väga raske kirjeldada, sest see koht on
ikka tõesti väga ilus. Saarte üheks omapäraks on pikad, kitsad ja
väga kitsaste maaribade - väikeste harjandite - poolt ääristatud
lahed. Vaatamata rohketele paatidele oli õhkkond kuidagi väga
pidulik. Tuult praktiliselt polnud, aga tundus kuidagi väga vale
sellises kohas mootorit põristada. Sõitsime ühe lahasopi lõppu ja
tagasi aerutades. Väga ilus hetk oli.
Lahesopi lõpus otsustasime
maale minna ja veidi ringi vaada. Kuna Ruuhonsaared koosnevadki
sisuliselt kitsastest maaribadest-harjandites, jõudsime juba
mõnekümne meetri pärast teisele poole saart.
Seal hakkas silma
midagi väga kummalist: kahemastiline purjekas. Oli ikka jumakas paat
küll! See on muidugi iga mehe asi, missuguse paadiga ta sõidab, aga
omades mingit kogemust järvedel ja ka Saimaal endas purjetamises ei
saa ma hästi aru, mis mõte on sellisel järvel suurt jahti (ja veel
kahemastilist!) omada. Tuul on sealkandis päris ebastabiilne, suurt
ja vaba vett merega võrreldes siiski vähe, kuigi jah, eks Turu
saarestikus ja Ahvenamaal ka päris kitsaid väilu ette tuleb, kuid
suuremat vett on seal ikka palju ja küll. Siiski see, et mina asjast
aru ei saa, ei täheda, et mõni targem sellest aru ei võiks saada,
nii et igal juhul soovin kõigile Saimaa ühe- kahe- ja
mitmemastilistele purjetajatele tuult purje ja seitse jalga kiilu
alla.
Nagu meist hommikustele möödujatele,
hakkas ka meile aeg siiski otsa saama ja tuli keerata oma nokk kodu
poole. Meil oli kaks võimalust: minna tuldud teed tagasi või
mööduda Lintusalost tagasi teel ida poolt. Ida poolne tee tundus
veidi pikem, aga otsustasime siiski selle kasuks. Tuul kukkus ikka
päris ära, ja kuna aeg tiksus ja ilmateade midagi muud peale
tugevneva tuulevaikuse ei lubanud, tuli mootor käima tõmmata.
Palusin sõber Hondal meid koju viia. Ta oli nõus.
Kuldrannake |
Ma teadsin küll, et meil üks sild ees
oli, aga ma ikka lootsin, et saame ta alt läbi.
Kui sillaga
adekvaatsesse visuaalsesse vahekorda saime oli küll kohe selge, et
isegi kui minu tubli Mere Jänku silla ees pea longu laseb, ei laseks
sild meid ikka heaga oma kõhu alt läbi. Pidime endid veel rohkem
alandlikeks tegema. Tuli mast maha võtta. See oli üks tüütu
protseduur, ja veel tüütumaks tegi selle see, et
rand/sadam/looduslik paadiveeskamiskoht, kuhu masti maha võtmiseks
randusime oli täis igasugust rauakola, millega sõbraks saamise
märgiks käe andmine võib halvimal juhul lõppeda plaastriga minu
Mere Jänku kerel. Meil õnnestus vaatamta ohtudele ilusti randuda ja
mast maha võtta. Veidi valus ju oli, aga mis sa ikka teed, ja
pealegi, tuult polnud niikuinii.
Sõitsime oma juppideks võetud mastiga
nagu tõeline mootorpaat. Tegin ühe katse. Mere Jänku sõitis Honda
keskmistel pööretel kiirusega u. 4,5 sõlme. Kui keerasin gaasi
põhja, lisas see kiirusele vaid ühe sõlme, aga mootori häälde
tuli detsibelle juurde omajagu. Minu jaoks oli see näide ja tõestus
selle kohta, et nagu seni teinud olen, tasub ka edaspidi sõita
keskmiste pööretega, kui just olukord midagi muud ei tingi.
Sõitsime rahulikult oma Nestorinranda.
Auto oli omal kohal ja ootas juba. Tagasiteel sõitsime üle selle
silla, mis minu Jänkut niisama läbi ei tahtnud lasta. Suve pikk
päev veel kestis, kuid nagu meie reiski, sai seegi üsna pea läbi.
No comments:
Post a Comment