Retke kolmas päeav algas suurepärase,
väljapuhanud tundega. Üks esimesi asju, mida märkasin, oli see, et
päike paistis ja tuul puhus. Hommikune tavaline rutiin, ehk siis
söögid-joogid, pessud-essud, siis asjad kokku ja paati. Sõber
Tapsa ema tuli meid saatma ja arvas, et on ikka omapärane paat küll,
kuid inimesena, kes saarel palju elanud ja näinud, ta väga ei
imestanud ka.
Tuul puhus küll soodsast suunast, kuid
teadsin, et õige pea pidin tegema 180 kraadise kursimuutuse ümber
poolsaare, ja pärast seda oli tuul juba vastu. Kui seal allatuult
purjetasin, pidasin vahepeal plaani teostada ajalooline hetk ja
gennaker heisata, aga ikka ei võtnud seda protseduuri ette suurelt
osalt selleärast, et teadsin, et allatuult minna oli küllaltki
lühike ots. Sellegipoolest oli pärituult sõita pärast neid kõiki
selle suve krüssamisi kuidagi niii hea.
Hea sai otsa, ja algas sõit
vastutuulekursil, et suuremale veele välja jõuda. Meie tee ristus
päris mitme praamiteega. Laevasõidureeglid näevad ju ette, et
mootori jõul liikuv alus peab purjekale teed andma. Kord, kui olin
ühest praamiteest kohe-kohe üle sõitmas jäi tuul millegipärast
nõrgaks. Praami kapten oli mind aga märganud ja viivitas selgelt
sadamast väljasõiduga, oodates, et ma tema nina alt läbi
sõidaksin. Mõtlesin, et ma võin ju kurssi nii muuta, et meie teed
ei ristuks. Kunagi sai purjetamiskursustel õpitud, et kui tahad, et
teine laev sinust aru saaks, peab kursi muutus olema otsustav ja
selline, et teine laev sellest üheselt aru saab. Tegin siis
korralikult paudi, mille peale praam ka kohe liikuma hakkas. Oli see
viisakus või lihtsal reeglite järgimine? Küllap mõlemat.
Laevasõidureeglid ongi minu arusaama järgi tihti tegelikult
viisakusreeglid.
Seoses viisakusega tuleb meelde veel
midagi, mida panin tähele kogu reisi vältel. Olen Eesti vetes ikka
harjunud sellega, et paatide merel kohtudes nende kaptenid ja vahest
ka meeskonnad möödujat tervitavad. Peab tunnistama, et väga suurel
enamusel kordadest oli minu tervituskäsi enne püsti, kui
möödujal-vastutulijal, ja silmanurgast nägin, et tihti ei
tervitatud kohtumisel teist paati üldse. Kummaline, minu meelest.
Ise ei kavatse sellest kombest küll loobuda, kui ka edaspidi Soome
vetesse satun. Näidates, et soovid teisele head reisi, andes samas
märku, et minul kõik hästi ja väljendades lugupidamist teise
paadi vastu tõstad sa käe ja viipad: ahoi! Noobel ja ilus komme.
Kohale jõudsime. Jungfruskäri sadam
on nn. looduslik sadam, ehk siis seal on väike puust sild ja ei muud
midagi. Sadama kõrval tagasihoidlik telkimisala. Sadam asub kahe
saare vahel, ja sinna tuli krüssata. Umbes 10 min. enne randumist
saime päris korraliku pagi ja vihmasaju, aga midagi hullu ei
juhtunud. Randusime ilusti-kenasti. Telkijatele oli seal ette nähtud
ikka tõesti väike ala, aga kuna tegemist oli looduskaitsealaga,
siis ei passinud omi pakke hakata sisemaapoole ka tassima, ja
pealegi, nagu eelnevalt kirjutasin, telgi püstitamine neil
kaljusaartel polegi väga lihtne.
Saarel elas terve korralik kari lehmi,
kes peagi endast audiovisuaalselt märku andsid. Lehmadest tuleb
juttu edaspidigi (siia selline tulivihane punase näoga smiley).
Õhtul ei juhtunud enam suurt midagi.
Telk püsti, väike vein pakist kuksasse ja kuksast kurku, söögid.
Meil oli kaasas pannkoogijahu, millest tol õhtul pool sai ära
kasutatud. Oli väga mõnus süüa neid matkapriimusel küpsetatud
pannkooke.
Paistis nii, et kapten oma kaasaga
elasid väikeses pika roolipinni all olevas kajutis, ülejäänud
seltskond ööbis kaldal telkides.
Tegime õhtul väikese
luurejalutuskäigu ja kobisime telki magama. Ei aimanud me siis, mis
meid ees ootas veel enne hommiku saabumist.
No comments:
Post a Comment