Elus on nii, et mõned unistused
täituvad, mõned mitte. Mõned ei täitu sellepärast, et nad on
ebareaalsed, suuremal või vähemal määral (no kes siis Kuu peal
käia ei tahaks, eks!). Mõned taas jäävad tehtud asjade nimekirja
kandmata sellepärast, et ei ole seda kättevõtmist oma unistusi
teostada, aga selle eest on suur valik "põhjuseid" ja
ettekäändeid, miks neid ei saa teostada või miks seda tuleb alati
teha "järgmisel aastal".
Elu saarte vahel käib nii |
Kui keegi on mingilgi moel tutvust
teinud Turu saarestikuga - olgu see siis reisilaevaga sealt läbi
sõites, või miks ka mitte saarestikust üle lennates kasvõi Eesti
Õhuga, minu pärast, või mingil muul moel: fotod, filmid, kellelegi
sinna autoga külla sõitmine - siis olen päris kindel, et paljudel
tekib mõte, et küll ikka oleks tore nende saarte vahel paadiga
sõita ja chillida. Neile, kel pujrekas kuskil kohalikus sadamas
sõidab, pole mingit probleemi: paat vajalikku provianti täis,
purjed üles või mootor käima ja - minek. Kui omal seal paati pole,
on asi keerulisem, kuid siiski mitte nii keeruline, kui algul tundub.
Tuleb vaid veidi rohkem vaeva näha.
Olen aastaid tagasi purjetanud Turu
saarestikus suure jahiga ja sellest ajast on väike igatsusekujuline
nälg saarestikuelamuste järele hinge jäänud. Kui omale kunagi
Mere Jänku soetasin, oli tegelikult kohe üks mõte taas Turu
saarestikku minna. Sel aastal otsustasingi kanda Turu saarestikus
purjetamine teostatud unistuste nimekirja, sest millal siis veel.
Teel saarestikku |
Pärast eelmise aasta edukat
navigatsioonihooaega leidsin, et aeg selleks oli küps. Lisaks sain
juba täiesti kustutamatu janu sinna minna pärast seda, kui kevadel
mootorrattaga saarestikus seiklemas käisin. Üks selle seikluse mõte
oligi toorkord purjetamise jaoks väikest luuret teha. Muide, neile,
kel minuga sarnased huvid ja tahavad mootorattaga üht ilusat-mõnusat
sõitu teha, tutvuge: http://saaristonrengastie.fi/.
Purjetamiseks hakkasin vaikselt
valmistuma juba kevadel. Ega see saarestik nii väga väike olegi, ja
kuna aeg on alati piiratud ka, on väga oluline mingi marsuut laias
laastus paika panna. Lisaks veel mõned tehnilised asjad, eelkõige
muidugi paadi veeskamiskoht, kuhu võiks ka auto turvaliselt mitmeks
päevaks parkida. Ilus oleks uurida, mis vaatamisväärseid kohti
veeteele jääb jne jne jne. Kindlasti peaks olema mingi idee selle
kohta, kus vajadusel provianti täiendad. Mingil hetkel peaks tagasi
ka jõudma, nii et kui kaugele üldse võiks purjetada ja kui tuuled
on sellised või sellised siis mis saavad olema võimalused ja
variandid. Tegelikult saab purjetada ka ilma eelneva jamata, aga
kuidagi mulle istub enam see, kui mingi plaan olemas on. Selle
planeerimise käigus saab ühtlasi päris hea üldise ettekujutuse
eelseisva purjetamise olustikust, tähendagu see olustik siis, mida
iganes.
Olin Päijännel saanud kogemuse
saarestikus navigeerimisest, ja seekord otsustasin, et mul peavad
olema kasutada kaardid. Paraku on Turu saarestiku kohta saadaval vaid
A3 suuruses kaardiraamatud, mille Mere Jänkule kaasavõtmine on
füüsilistel põhjustel välistatud: ruumi pole, ja need saaksid
väga kiiresti väga märjaks. Lahendasin asja nii, et ostsin
kaardid, kopeerisin neist mulle vajalikud A4 lehetedele ja lehed
kiletasin. Väiksed probleemid välja aravtud, töötas variant väga
hästi.
Muudkui sajab |
Veeskamiskoha valik ei olnudki väga
lihtne: kas alustada põhjast . . . või lõunast . . . ? Ja kus
oleks mõni hea veeskamiskoht? Leidsin netist ühe väikese sadama
Nauvo saarelt. Tundus olema purjetamisvetele piisavalt lähedal, kuid
juba netist jäi mulje, et ega äkki see sadam kuidagi liiga pisike
pole, ehk isegi olematult pisike. Otsustasin, et kui seal asjaks ei
lähe, siis küllap Nauvo saarel mingi koha ikka leiab.
Ma arvan, et suvi 2012 on paljudele
meelde jäänud kui päris märg selline. Vihmas paadi lahti kokku
pakkimine on sel aastal olnud vaata et rutiinne tegevus. Samas, kogu
purjetamine on looduse armul, nii et tuleb võtta seda mida antakse.
Matka esimesel päeval oligi loodus vihmaga kuidagi eriti helde.
Nauvos olime umbes keskpäeva ajal. Mis seal ikka, vaatamata vihmale
tuli kõigepealt sadam üles leida. Hmmm, see oligi vahepeal päris
olematuks muutunud. Või siis lihtsalt ei leidnud üles. Õnneks
meenus, et kevadise mootorrattamatka ajal sai tähele pandud, et
Nauvo saare pealinnas Nauvos oli päris ilus mariin. Kuna vihma sadas
ka, siis tundus mõistlik sinna minna ja hakatuseks üks kalasupp
süüa. Kui mul veel meeles oleks, mis selle koha nimi oli kus ma
seda suppi sõin, siis jätaks siia soovituse: ärge tehke seda, mida
mina tegin. Ei olnud eriti hea see külmutatud kalakuubikutest tehtud
toit, kuigi kõhtu muidugi täitis. Koht oli minu mäletamist mööda
mingi väikese rannahotelli restoran. Vihma sadas nii lootusetult, et
lõpuks saime aru, et seekord siis tuleb paat vihma käes sõidukorda
seada, sest oli juba suur tahtmine sealt kenast mariinist jalga lasta
ja purjede alla saada. Lisaks oli käes see hetk, et kui siis paadi
kokkupanekuga ei oleks alustanud, oleks kõik väga hilja peale
jäänud.
Paat koos ja reisiks valmis |
Kui aus olla, siis ega see vihma käes
toimetamine nii väga jube ei olnudki. Võimalik, et siin mängis
rolli ka selle suve eelnev vihmakarastus. Sain taas kogeda vana
tarkust, et oma asjadega tuleb julgelt peale hakata. Enam-vähem just
siis, kui paat sõiduvalmis sai, jäi ka vihm üle. Oli päris
pidulik tunne heisata purjed teades, et ees ootab 6-päevane
purjeretk.
No comments:
Post a Comment