Kõige olulisem muudatus on muidugi roolilehe viimine tahapoole 70 cm võrra, eraldi konsooli külge. Muuhulgas saab sedasama konsooli kasutada mootori kinnitamiseks kui ei ole soovi purjede all sõita. Igatahes on sellega viidud roolileht raskuskeskmest kõvasti kaugemale ja selle tulemusel teeb see paat paute nagu ühekereline. Inglise keeles on selline väljend nagu "turning on a dime". Vaat just selline tunne oli esimest pauti tehes. Ei mingit katamaraani kohmakust ega "hoia foka pakkis".
Teiseks oluline muudatus on foka soodi stopperite kinnitus mastile lähemal kui eelkäijatel ja sellele lisaks omapärane aga igatahes töötav leitvaagen, mis kokku lasevad nii 5-10 kraadi rohkem tuulde sõita. Kui VISION purjetas nagu korralik katamaraan, siis EVO purjetab niisamagi korralikult. Sellega kaasneb muidugi vajadus korralikuma tuule puhul kallutada. Jalarihmad on täitsa õige koha peal.
Olen nüüd käinud proovimas kaks korda. Kummalgi korral on tuult olnud sellised 3-4 m/s. Põnevusega ootan, mida EVO teeb poole kõvema tuulega. Kogemus siiani lubab kerget glissi oodata, aga eks me näeme.
Puudused kah. Roolilehe fikseerimisega alumisse seisu on veidi probleeme ja tehases tehtud sõlmed on kõik hea ikka üle kontrollida, aga need on pisiasjad.
Siiani pole veel keegi mu EVO sõitu filminud, seepärast panen siia lingi tootja kodulehe video osakonda: HC EVO videod
No comments:
Post a Comment